top of page
  • Obrázek autoraVoita

Bogura, D2

Dnešní výlet byl výzvou. Když jsem ho plánoval, Bogura a můj cíl vypadaly poblíž. Od oka. Když jsem si mapu včera přiblížil, vyskočily na mě dvě věci: je to ve skutečnosti docela daleko a neexistuje přímá silnice.

Bogura ze střechy hotelu

průchozí vlak

k nastoupení

je třeba mít správná očekávání

Aspoň jsem našel železniční trať vedoucí zhruba stejnou trasou, jako zmatená změť silniček. A vlaková stanice je v centru, a příhodně po snídani o deváté ráno měl odjíždět vlak. Navíc jsem dostal historický kartonový lístek za doslova pět peněz.

ponořená zem

domy, pole,

CNGs (= místní TukTuk)

Přišlo mi, že patnáct minut spoždění na příjezdu vlaku je velmi přijatelný čas. Chyba; byl to excelentní čas v porovnání s rychlostí, kterou jsme jeli posléze. Myslím, že jsme ustanovili nový světový rekord pro vyhlídkovou jízdu s pasažéry, neb nám 30 kilometrů zabralo 150 minut. Z toho jsme víc jak polovinu času strávili ustájeni ve stanicích, snad aby měli cestující dosti času se náležitě posilnit. Připomíná mi to cestování s Ryanairem.

zahrady u monumentu

zahradníci tu mají jen mechanické nástroje (!)

oběd: kuře s rýží* (*pouze pro místní)

Polednice se kvapem - rozhodně rychleji, než náš vlak - blížila a já nebyl ani v půli cesty. A měl jsem přestupovat. Neviděl jsem své šance růžově. Naštěstí se ke mě v tu chvíli přitočil další auto-průvodce, který jako hyena čmuchající slabého jedince vycítil šanci na tržbu. Počal mě nadšeně navigovat skrze spleť CNGček. Po první sdílené jízdě, kdy mě nechal zaplatit za oba i s bílou přirážkou, jsem mu vysvětlil, že cestu dál najdu sám.

"Velký Klášter" z 8. století

280 metrů strana

A našel jsem. Vrchol cesty nastal, když se naše CNG téměř převrátilo na rozbahněné cestě. Výhodou vozítka je, že se z něj dá vyskočit víceméně kdykoli, včetně jízdy maximální rychlostí. Když se kácí do bahna, tak není o čem přemýšlet. Naštěstí to očividně nebyla první jízda vedlejšího pasažéra, který hbitě vyskočil a autíčko podepřel jak kolos nebesa. Zachránil tak zadní část osádky složenou z muslimských paní, které, zamotány do svých hábitů, rozhodně nikam neskákaly.

Celkový cestovní čas - 4.5 hodiny na 70 kilometrů.

past

cely mnichů

hlavní chrám - zem dřív byla o pár metrů níž

Sompur Mahavihara, západní cena: 17 místních Pozůstatky Buddhistického komplexu ze středověku, z doby, než Bangladéš vyměnila náboženství za Brahmanismus a chrám vypálila. Několikrát, aby to mniši tuplem pochopili. Buddhisti se ponaučili a Bangladéš je od těch dob uniformně Muslimská.

Obří pozemek, po kterém se příjemně prochází, když se mi povedlo se zbavit dalšího dobrovolného průvodce.

Dosti to připomíná včerejší rozpadlou památku, jen větší.

'na klaksonu' - sedadlo vlevo od řidiče, přímo nad jeho vuvuzelou

Cesta domů proběhla hladce, když se mi podařilo umně přesednout mezi půl tuctem CNGček s autobusem místo třešničky na dortu. Když se cestující dostane do rytmu, tak je to téměř jednoduché. Najít na mapě nejbližší křižovatku, nechat se tam dovézt. A znovu.

Celkový cestovní čas (stejná vzdálenost) - 3.5 hodiny.

17 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Česká zima

Comments


Nezapomeň prosím poslat srdíčko, funguje jako ukazatel aktivity. A zvaž sdílení s kamarády. Díky!

bottom of page