top of page
  • Obrázek autoraVoita

napříč zemí

včera

Brzo ráno - prospím většinu cesty busem do Cox's Bazaru. Bouřka se veze hned za náma. Když se ubytuju, zabydlí se i ona. Oproti svojemu nejlepšímu úsudku se vyrážím podívat na pláž vyzdvihovanou jakožto nejdelší na světě. Přes 20 kilometrů. Možná je, možná není. Rozhodně je narvaná turistama a Hinduistama slavícíma jeden z jejich největších svátků. Ideální příležitost pro bouřku předvýst se v plný parádě. Já zmoknul na kost, nikdo jinej si migrujícího moře ani nevšimnul. Bouřka se urazila, že si jí nikdo nevšímá a vyhodila proud v půlce země. Beze srandy. To mě víceméně poslalo do postele, než se mi do pokoje stihlo nastěhovat Vedro, v absenci funkčního fofrníku. Tolik ke včerejšímu tichu na drátě.

úprk před bouří


dneska

Další brzký ráno, to snad nikdy nedojdou? Tohle je mý třetí během čtyř dní.

Povede se mi chytit další bus a další pauzičku. Znovu sedím vedle řidiče a vsadil bych se, že sme profrčeli okolo spousty překvapenejch lidí, když si všimli bělocha slintajícího na přední sklo.

nádech před bouří



Do Chittagongu jsme dojeli krátce po poledni a já se potkal s mojí spojkou z kopců, Khushirayem.

"Uvidíš bílý auto OSN džíp s Anténou."

Dobrej vstup na scénu. Pracuje jako domorodá spojka mezi UN a projekty v kopcích a akorát jede na zasedání v hlavním městě vyjednat si dotace na dalších pět let. I na smlouvu je po něm vyžadováno, aby UN bylo jeho exkluzivním zaměstnavatelem, kdyby s nimi náhodou nesouhlasil. Spekulace, samozřejmě.

Konverzace s ním mi víceméně potvrdila moje představy - o interním konfliktu v kopcích. Oficiélně skončil před více jak 20 lety, ve skutečnosti pořád doutná a přeshraniční problémy ho jen dále rozžíhají. A stejně tak vláda patřící jedné dámě, dělající si ze země výdělečnou soukromou firmu. Poslední volby zfalšované, ty nadcházející v lednu všichni předpokládají, že dopadnou stejně.

OSN se snaží madam Hasinu ukecat, aby je učinila demokratickými, ale jelikož s historií její a její rodiny by to byla jasná sebevražda, tak se madam jen usmívá. Snad příště, děkuji za názor. A peníze, ty si s dovolením nechám.

sklonění se před bouří




Jak získat pozici při OSN? Bydlet v chudé oblasti nebo strávit dvanáct let řízením limuzíny v Saudský Arábii. Náš řidič byl super - věděl, že existují pravidla silničního provozu, i když je v Bangladéši nemá šanci aplikovat a netútal. Moc často. Pohodář. Zmínil taky, že řídit lidi z OSN je o poznání lepší flek, než vozit arabáše. Spása?

očištění


První úsek pouti na sever završen.

St. Martin - Teknaf, trajekt, 65 km, 4 hodiny (hodinka čekání na výstup z lodi)

Teknaf - Cox, autobus, 85 km, 4 hodiny

Cox - Chittagong, autobus, 150 km, 4 hodiny

Chittagong - Dhaka, auto, 250 km, 5 hodin (2 hodiny šnečení Dhakou)

celkem... 3 dny

dnešní bourák

Velký Reklamy

zpátky v megaměstě

Trávím poslední dvě noci v Bangladéši u Farida, které jsem zmiňoval dříve, a jeho rodiny. Jejich dcerka se rozhodla, že mě naučí Bengálsky - o mojí poslední noci v zemi. Teď už jen přijít na to, jak otočit čas, abych z toho něco měl...

11 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Česká zima

Comments


Nezapomeň prosím poslat srdíčko, funguje jako ukazatel aktivity. A zvaž sdílení s kamarády. Díky!

bottom of page